Haber

3000 Taksi plaka satışı reddedildi

İstanbul için büyük bir ihtiyaç olan “3000 taksi plakalı satış” teklifi, bakanlık ve UKOME’daki esnaf temsilcilerinin çoğunluğu tarafından reddedildi.

Esnaf toplu ulaşımda yüzde 100 zam isterken, İBB’nin teklifi yüzde 57 oldu. Fiyat ayarlaması, Temmuz ayı enflasyon oranının açıklanmasının ardından görüşülmek üzere önümüzdeki haftaya ertelendi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Uyum Merkezi’nin (UKOME) Temmuz ayında düzenlediği olağan toplantısında, İstanbul’da birçok daire tarafından büyük bir ihtiyaç olarak kabul edilen taksi sayısının artırılması konusu ele alındı.

İstanbul’daki taksi sorununun en büyük sebebinin yolcu seçimi olduğuna işaret eden İBB Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Buğra Gökce, bunun en değerli sebebinin taksi sayısının azlığı olduğunu söyledi. Mevcut taksilerin kalitesini artırmak için değerli çalışmalar ve eğitimler yaptıklarını hatırlatan Gökçe, şunları kaydetti:

“İstanbul’un taksi sorunu son günlerde ulusal medyanın ana konusu oldu. Bu kapsamda İstanbul’da 3’er aylık aralıklarla toplam 3000 yeni taksi oluşturuldu; İlk etapta 1500, ikinci etapta ise 1500 binlik satışı İBB Meclisi kararıyla gerçek kişilere sunuyoruz. Bu taksilerin minibüs dönüşümünde olduğu gibi 8+1 yolcu kapasiteli, geniş hacimli, güvenlik bölmeli ve engelli erişimine uygun olması planlanıyor.”

İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan da, araştırmalarda ve üniversite raporlarında belirtildiği üzere İstanbul’da 43 bin taksiye ihtiyaç olduğunu, yeni taksilerle birlikte taksi sayısının 19 binde kaldığını belirterek, hızla artan şehir içi hareketlilik ve taksi sayısının hızla arttığını ifade etti. Turist sayısı da dikkate alınmalı.

Yapılan değerlendirmelerin ardından “3000 adet 8+1 kapasiteli engelsiz taksi Gerçek Kişiler tarafından işletilecek” önerisi UKOME meclisindeki tüm Bakanlık temsilcileri ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi temsilcisinin olumsuz oyu doğrultusunda oy çokluğu ile reddedildi. Taksiciler Odası.

TAKSİ DÖNÜŞÜMÜNDE YENİ KOLAYLIKLAR

Bir başka kararla, piyasada araç temininde yaşanan sıkıntılar nedeniyle yeni taksilerde ilk alım yaşı 0-2 yaş olmak üzere 4’e çıkarıldı. Ayrıca yeni taksilerde tramvay tescili olmaması şartı “ağır hasar kaydı yok” şeklinde yeniden düzenlendi. Engelli erişimi ve sürücü eğitim şartları da yılbaşına kadar uzatıldı.

TOPLU TAŞIMA FİYAT ARTIŞLARI BU HAFTA YENİDEN GÖRÜLECEK

Taksi, minibüs, servis ve deniz taşımacılığı esnafı toplu ulaşım fiyatlarına yüzde 100 ve üzeri zam yapılmasını istedi. İBB ise son 7 ayda enflasyon, döviz, akaryakıt ve taban fiyatlarında yaşanan artışları dikkate alarak tüm ulaşım türlerinde yüzde 57,07 zam önerdi.

İstanbul’da toplu ulaşımı kullanan vatandaşların yüzde 56’sının indirimli ve ücretsiz bilet kullandığına dikkat çeken Dr. Buğra Gökce, İBB olarak toplu ulaşıma önemli ölçüde sübvansiyon sağladıklarını söyledi. İBB’ye bir gezi maliyetinin 20 lira olduğunu belirten Gökçe, “Bu sürdürülebilir değil. Toplu Taşımaya aktardığımız kamu kaynaklarının kontrolsüz artması diğer belediye hizmetlerinin performansını olumsuz etkiliyor. Dolayısıyla hem vatandaşı hem de esnafı koruyabilecek optimum dengeyi bulmaya çalışıyoruz.”

SON 7 AYDA YAKIT YÜZDE 60 ARTTI

İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, son aylarda döviz, enflasyon, akaryakıt ve asgari fiyatlarda yaşanan önemli artışlar nedeniyle toplu ulaşım fiyatlarına zam önerisinin bir zorunluluk olarak gündeme gelmesi gerektiğini söyledi.

Cihan, 1 Ocak’ta uygulanan son fiyat tarifesinin ardından son 7 ayda akaryakıta yüzde 60 zam yapıldığını belirterek, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın özel halk otobüsüne ücretsiz biniş için sadece 4500 TL verdiğini bildirdi. , İBB tarafından ise 115 bin 500 TL verildi. , söz konusu:

“Bu gece yapılacak zam ile motorin fiyatı 35.33 liraya çıkmış olacak. Son düzenlemeden bu yana enflasyonda yüzde 27,3’lük değişim söz konusu. Temmuz enflasyonunun Haziran ayına göre en az iki katına çıkması bekleniyor. Yedek parça temininde ise İETT’nin ve esnafımızın kullandığı araçların yedek parçaları döviz endeksinde yükseliyor. Bu fiyat düzenlemesini teklif ederken odalarımızın ve esnafımızın görüşlerini de dikkate alıyoruz.

İETT GELİR-GİDER ORANI YÜZDE 32

İETT Genel Müdürü İrfan Demet, mazotta yapılan son zamlarla birlikte İETT’nin son bir aydaki akaryakıt maliyetinin özel halk otobüsleriyle birlikte 210 milyon lira olduğuna dikkat çekerek, gelirin tüketime oranının yüzde 32’ye gerilediğini söyledi.

Değerlendirmelerin ardından Buğra Gökce, Temmuz ayı enflasyon oranının açıklanmasının ardından toplu ulaşım fiyat artış teklifinin yeniden değerlendirilmesini önerdi. Toplu ulaşım yeni fiyat tarifesi teklifi, Temmuz ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından önümüzdeki hafta yapılacak muhteşem toplantıda yeniden değerlendirilmek üzere alt kurula oybirliğiyle geri çekildi.

İSTANBULKART MİNİBÜSLERE GELİYOR

Ayrıca UKOME’de İstanbul genelindeki tüm minibüslerin Elektronik Fiyat Tahsilat Sistemine (İstanbulkart) entegre edilmesi yönünde eleman kararı alındı. İBB Meclisi’nin alacağı kararın ardından hayata geçecek yeni sisteme pilot bölge olarak seçilen Arnavutköy ilçesinden başlanacak. Ardından İstanbulkart şehirdeki tüm minibüslerde geçerli olacak.

DENİZ TAKSİ PAYI İLE KULLANILABİLİR

Alınan bir başka kararla; Deniz taksilerinin bire bir güzergah ve saatte farklı kişiler tarafından rezervasyon yapılarak birebir kullanılmasının önünü açacak düzenleme yapıldı. Yönergedeki değişiklikle İstanbul’da deniz taksi fiyatları artık paylaşımlı seyahate bölünebilecek. Sisteme dahil olacak yolcular, deniz taksi yolcu kapasitesinin bir birim payı kadar toplam seyahat bedelini ödeyeceklerdir.

ARTIRIM KARARI VERİLMEYİNCE SANATÇI İTİRAZ ETTİ

UKOME’nin düzenlendiği 1453 Çırpıcı Toplum Tesisleri önüne gelen taksiciler, minibüsçüler ve servis esnafı, bekledikleri zam kararı çıkmayınca protesto ederek, mevcut toplu ulaşım fiyatlarıyla heba olduklarını söyledi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu